dnes je 21.11.2024

Input:

Příběhy k zamyšlení - Služby s úsměvem

4.4.2012, , Zdroj: Verlag DashöferDoba čtení: 2 minuty

     Jeden muž se potřeboval ubytovat ve městě a poslal tamnímu hotýlku dopis, v němž kromě jiného stálo: „Velmi rád bych s sebou vzal svého psa. Je čistotný a dobře vychovaný. Chtěl bych Vás požádat, aby mohl spát v mém pokoji.“

Obratem mu přišla odpověď od recepčního: „Pracuji v tomto hotelu již téměř 15 let. Za celou tuto dobu jsem nezažil psa, který by kradl ručníky, ložní prádlo, stříbrné příbory nebo obrazy. Nikdy jsem nemusel žádného psa vykázat z hotelu za nadměrné pití alkoholu a nepřístojné chování. A nikdy nám žádný pes neutekl bez placení. Váš pes je proto v našem hotelu opravdu vítaným hostem. A jestliže se za Vás zaručí, jste vítán i Vy.“

(Jack Canfield a Mark Victor Hansen: Slepičí polévka pro duši)

Úsměv zaslaný poštou

  • Zákazníkovi mohli z hotelu odepsat zcela věcně a stručně: „Přijeďte se psem, Váš pokoj bude reservován.“ Recepční ale pochopil, jak moc si tento klient považuje svého psa. Podle toho napsal dopis.

  • Recepční vystihl podstatu motivace: rozpoznat, co je pro člověka důležité, a podle

Nahrávám...
Nahrávám...